Rodzaje akumulatorów

  • akumulator standardowy ( niekiedy z paroma ulepszeniami ), zwykle bateria jest bezobsługowa, czyli bez uzupełniania elektrolitów oraz bez możliwości kontroli.
  • akumulator EFB tutaj płyty dodatnie zostały pokryte warstwą poliestru, bateria ta jest przeznaczona do samochodów z systemem start- stop.
  • akumulator AGM to taki w którym pomiędzy płytami ołowianymi są umieszczone maty z włókna szklanego, które są nasycone elektrolitem. Ten rodzaj akumulatora są przeznaczone do aut także z system start- stop, z dużą ilością odbiorników lub z układami odzyskiwania energii podczas hamowania pojazdu.

Poza tymi typami znajdują się także akumulatory do specjalnych zastosowań na przykład: żelowe, znoszące głębokie rozładowanie, oraz spiralne. Kiedyś kupując akumulator pierwszą podstawową sprawą była pojemność, wymiary, po jakiej stronie powinien się znajdować plus jaki rozmiar posiadają rozmiary zacisku.

Kiedy nie warto przepłacać

W przypadku posiadania starszego auta bez zaawansowanej technologii czy też układu start- stop kupowanie drogich akumulatorów EFB czy AGM nie ma po prostu najmniejszego sensu. Dlaczego? W przypadku AGM bateria ta wrażliwa jest na wysokie temperatury więc umieszczenie go w okolicach silnika będzie wymagało umieszczenia go w specjalnej izolowanej obudowie. Niestety mało osób wie, że nie warto za akumulator przepłacać.

Jak zbudowany jest akumulator AGM

Akumulator w której zastosowano technologię AGM pomiędzy płytami ogniw mieszczą się maty, które wykonane są z włókna szklanego nasączone elektrolitem. Płyty są mocno sprasowane, dzięki czemu bateria AGM posiada niską odporność wewnętrzną. Taka konstrukcja daje gwarancje, że reakcja między masą czynną a elektrolitem przebiega znacznie szybciej niż w przypadku akumulatorów o klasycznej konstrukcji. 

×
×

Koszyk